Produkter

Vi lägger mycket energi på att göra våra leveranser så miljövänliga som möjligt.

Allt emballage är 100% plastfritt.

Lådan som din order skickas i är gjord av wellpapp, och istället för vanlig plasttejp använder vi en miljövänlig återvinningsbar papperstejp tillverkad av oblekt kraftpapper med lim av naturgummi, vilket innebär att tejpen kan återvinnas tillsammans med lådan.

Vi behandlar och skickar din beställning inom 24 timmar (samma dag om du beställer före kl.14) helgfria vardagar.

Nej. Inga produkter i vår butik är testade på djur.

Även om vår strävan är att erbjuda 100% plastfria produkter i butiken, stöttar vi även ett fåtal produkter som använder en mycket liten mängd plast (såsom lock) om de (enligt vår åsikt) representerar det bästa alternativet som finns på marknaden i dagsläget. Vi tror på att uppmuntra produkter som går åt rätt håll är mycket viktigt.

Vad roligt! Mejla gärna till support@lessplasticshop.com

Leveranser

Du får ett sms-avi när din beställning är framme hos ett ombud eller leverans i brevlådan inom ca 2 dagar från det att din order är behandlad. Om du inte fått ett sms-avi och inget har kommit fram när det skulle, hör av dig till support@lessplasticshop.com så kikar vi närmare på det.

Nej, efter att din beställning är gjord går det tyvärr inte att ändra leveransadress.

Ditt paket skickas med Postnord Varubrev eller DHL Service Point beroende på paketets storlek och vikt.

Efter det att din beställning är behandlad (vanligtvis inom 24h) kommer paketet vanligtvis fram inom 2 vardagar. 

Åh nej! Det är så tråkigt att höra när sådant händer och vi gör vårt bästa för att se till att inget går fel, men ibland sker misstag ändå, vi beklagar detta! Skicka ett mejl till support@lessplasticshop.com så hjälper vi dig.

Ej uthämtade paket debiteras med en avgift om 200 kr för att täcka extra frakt- och administrationskostnader.

Betalning

Vi använder Shopify Payments som erbjuder både kortbetalning och betalning med Klarna Checkout där du själv kan välja om du vill betala direkt, betala Senare eller dela upp betalningen.

Enklast är att kontakta vår samarbetspartner Klarna som hanterar detta åt oss. Du når dem på telefon 08-120 120 10 eller info@klarna.se / www.klarna.com/se/kundservice

Nej. Då alla kortbetalningar går via Shopify Payments tar Less Plastic aldrig del av dina kortuppgifter.

Returer & Reklamation

Vänligen mejla till oss på support@lessplasticshop.com.

Efter godkänt returärende skickar vi en returfraktsedel som du kan använda. Returkostnaden (59kr) dras sedan av på summan av returen.

OBS: Att låta ett paket automatiskt gå i retur utan att kontakta oss godkänns inte.

Efter vi mottagit och godkänt din retur tar det upp till 14 dagar innan beloppet för varorna finns på ditt konto, normalt sett går det dock på ett par bankdagar.

support@lessplasticshop.com

LUMI GROUP AB

Box 4098, 20312 Malmö, Sverige